Ogrodek działkowy po zimie.

W lutym, w ogródku działkowym jest dużo do zrobienia. Ścinamy zeszłoroczne zeschnięte źdźbła traw ozdobnych, łodygi kwiatów, które zostawiliśmy jesienią, by ptaki mogły korzystać zimą z nasion. Przycinamy krzewy, a także walczymy z chwastami, których sporo po tak lekkiej zimie.
zakwitają krokusy
Przyroda po zimowym śnie budzi się do życia. Z ziemi wychylają się krokusy i mimo, że to połowa lutego rozwijają swoje kwiaty, zwiastując wiosnę. Znów możemy się zachwycać ich delikatną urodą. Na gałązkach pigwowca widoczne są czerwone pączki, a wiciokrzew wypuścił zielone listki. Już wkrótce ukażą się kwiatki na jagodach kamczackich. W ogródku działkowym mam mały inspekt. Wykorzystuję go do przezimowania młodych roślinek, które ukorzeniłam jesienią. Nowe sadzonki krzewów ozdobnych i bylin mają się doskonale.
krokusy
W ogródku za balkonem na wierzbie zakwitły bazie. Przysiadają na nich zgłodniałe pszczoły, jakże miłe dla ucha jest ich brzęczenie. Wczoraj przycięłam  pięciorniki, bukszpany, tawułkę, trzmielinę i inne krzewy, a także mocno skróciłam gałęzie sumaka octowca. Nawet forsycji ucięłam kilka gałęzi,  które wyrosły jesienią na 1,5 metra, tylko kielichowca zostawiłam w spokoju, bo pąki zawiązuje na końcach ubiegłorocznych pędów.
pączki kwiatowe na pigwowcu
Balkon jest od strony południowej, więc pod wpływem cieplejszych promieni słońca wcześniej pokazały się zielone liście tulipanów, liliowców i innych bylin. Posprzątanie ogródka  po zimie zajęło mi ponad trzy godziny.
kozioł w ogródku za balkonem
 Do ogródka za balkonem zaglądają sarny, zamieszkujące łąkę porośniętą wysoką trawą, przeróżnymi krzewami i drzewami. Żyją na niej także bażanty, które często towarzyszą sarnom, a ich pokrzykiwania słychać od wczesnego ranka.  Koziołek upodobał sobie mój ogródek. W zimie objadał  z wielkim apetytem liście bergenii,a teraz rozgląda się za innymi przysmakami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz