Czy to już wiosna ?

Czy to już wiosna? Wszystko na to wskazuje, ale w marcu też może być tęgi mróz (w 1974 r słupek rtęci wskazał -30 stopni C). Mam dylemat-zdjąć zimowe okrycia z roślin, czy jeszcze z tym poczekać. Ogródek działkowy mam niedaleko od domu, to zadam sobie trochę trudu i zdejmę na dzień, a wieczorem znów okryję. Należy jednak pamiętać, że okres wczesnowiosenny może być bardzo niebezpieczny dla wielu gatunków bylin i krzewów, ponieważ często mroźne wiatry i coraz mocniej przygrzewające słońce mogą trwale uszkodzić rośliny. Szczególnie zależy mi na hortensjach, które zawiązują pąki na ubiegłorocznych pędach. W ubiegłym roku były zbyt wcześnie odkryte i pąki kwiatowe zmarzły. Wiosenne porządki rozpoczęłam od przycięcia zeschniętych pędów astrów jesiennych i rozchodników wysokich, przycięcia winogron, porzeczek, tawułek i gałęzi jabłoni.

W przyszłym tygodniu zamierzam opryskać brzoskwinie przeciw kędzierzawości liści. Posiałam rzodkiewkę i okryłam ziemię grubszą włókniną, powinna ochronić młode roślinki przed nocnymi przymrozkami. Mam nadzieję, że wiosna przyszła na dobre. 











Oby Wielkanoc nie wyglądała tak, jak ta w 2013



Sarny w poszukiwaniu pokarmu podchodziły pod blok
 
Pierwsze kwiaty na działce tej zimo-wiosny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz